תוקפים את בתי הדין הרבניים: האם מותר לאישה לפגוש את ילדי בת זוגתה?

בית הדין הרבני לא אפשר לאישה להפגיש את ילדיה עם בת זוגה בעקבות דרישת הבעל, עמותת מרכז צדק לנשים הגישה עתירה לבג"ץ. הסערה כבר בדרך

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/14 12:28 כד באב התשעד

תוקפים את בתי הדין הרבניים: האם מותר לאישה לפגוש את ילדי בת זוגתה?
usharf-cc-by-sa, צילום: usharf-cc-by-sa

שוב עולה שאלת סמכות בית הדין הרבני בנושאים נלווים לגירושין ונישואין. לאחר שבג"ץ קבע לפני מספר חודשים כי אין לבית הדין הרבני סמכות לחייב אישה למול את בנה, עכשיו מסתבכים הרבנים עם הקהילה הגאה.

עמותת מרכז צדק לנשים הגישה לאחרונה עתירה לבג"ץ בבקשה לבטל את החלטת בית הדין הרבני שאוסרת על אישה להפגיש את ילדיה עם בת הזוג שלה.

האישה מצויה בהליכי גירושין שנפתחו ביוזמתו של בעלה, ובהסכמת הצדדים ילדי בני הזוג הם במשמורתה. לפני מספר שבועות עתר הבעל לבית הדין בירושלים בבקשה למנוע מהאישה להפגיש את הילדים עם בת זוגה ובדיון אף טען כי יסרב לתת לאשתו גט ללא מתן צו כזה. בית הדין נעתר לבקשת הבעל ואסר באופן גורף על מפגשים בין הילדים לבת הזוג.

כעת יצטרכו שוב שופטי בג"ץ לדון בשאלה הנפיצה: מהו תחום סמכויותיהם של דייני בית הדין הרבני והאם מותר להם להכריע כי אסור לילדים להיפגש עם בת הזוג של אימם, זאת בנוסף למחאה ציבורית שייתכן שתגיע מכיוון הקהילה הגאה.

כזכור, ביוני 2014 נחלו בתי הדין הרבניים הפסד צורב כשבהחלטה תקדימית קבעו שופטי בג"ץ כי לבתי הדין הרבניים אין סמכות לחייב הורה למול את בנו אם ההורה השני מתנגד לכך. ההחלטה התקבלה לאחר שלפני שנה דרשה אישה מבתי הדין לא להכריחה למול את בנה, כפי שדרש האב, במסגרת הליך הגירושין. בדצמבר אשתקד דחה בית הדין הרבני הגדול את ערעורה והורה לחייבה למול את בנה. לטענת דייני בית הדין, התרשמו כי סירובה של האישה למילת הבן אינה עניינית, אלא נועדה רק ככלי לשיפור הישגיה במאבק נגד בעלה, ועל כן אין לקבלה.