קירות בית הכנסת הושחתו: "במקום בו מחוקקים חוקי לאום ישרפו ספרים"

על קירות בית הכנסת הבינלאומי בתל אביב רוססו כתובות גרפיטי בגנות חוק הלאום. רב בית הכנסת שמנהל את המקום "כנראה שזו תגובה למה שקרה בירושלים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/11/14 18:05 ח בכסלו התשעה

קירות בית הכנסת הושחתו: "במקום בו מחוקקים חוקי לאום ישרפו ספרים"
דוברות צהר, צילום: דוברות צהר

בבית הכנסת הבינלאומי הפועל ברוח צהר הנמצא בתל אביב הביעו הערב תדהמה מאחר ועל קירות בית הכנסת נמצאו כתובות גרפיטי על ידי אלמונים, באחת הכתובות נכתב "במקום בו מחוקקים חוקי לאום ישרפו ספרים" בנוסף, ובסמוך לבית הכנסת הוצתו ספרים שטרם ידוע אם מדובר בספרי קודש אם לאו.

הרב קונסטנטין אריאל, רב בית הכנסת מטעם ארגון רבני צהר אומר כי מתפללי בית הכנסת הופתעו ממה שקרה "אנחנו בית כנסת שמקבל כל אחד, אשכנזים ספרדים חילוניים ודתיים, יש לנו אפילו מערך לימודי שבועי שנקרא כנסת בבית הכנסת שבו מגיע חבר כנסת ומסביר את משנתו בנושאים בוערים. היו אצלנו חברי הכנסת דב חנין ואבישי ברוורמן, וגם איילת שקד ואופיר אקוניס את כולם אנחנו מקבלים בסבר פנים יפות, זה לא מגיע לנו שזה מה שעשו לנו". הרב אריאל מספר כי למקום הגיעו צוותים של משטרת ישראל על לטענתו לא נתפסו חשודים במעשה

(צילום: דוברות צהר)

הרב דוד סתיו יושב ראש ארגון רבני צהר אומר כי בית הכנסת בהנהגתו של הרב קונסטנטין משמש אות ומופת כבית כנסת המכיל מאות אנשים חילוניים ודתיים ותיקים ועולים חדשים, ומשמש מקום לעבודת השם שכל אדם מרגיש בו שייך ומרגיש בו בנוח.

"אני מביע זעזוע מהמקרה ומבלי להפנות אצבע מאשימה לכל כיוון כלשהו אני קורא למנהיגי הציבור מימין ומשמאל ללבן את סוגיות הייסוד של חוקי הלאום באווירה רגועה ואחראית בלי התלהמות"