סערה ברעננה: חברות קואליציה דתיות התפטרו, לחץ על חברים נוספים להתפטר

בעקבות אירוע המיסיון לפני כשבועיים, הרוחות בקואליציה ברעננה סוערות. חברת סיעת הליכוד וחברת סיעת הבית היהודי התפטרו מהקואליציה, פשקווילים דורשים מיתר חברי הבית היהודי בעיר להתפטר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/05/15 17:29 כא באייר התשעה

סערה ברעננה: חברות קואליציה דתיות התפטרו, לחץ על חברים נוספים להתפטר
עיריית רעננה, צילום: עיריית רעננה

אירוע המיסיון שהתקיים לפני כשבועיים ממשיך להסעיר את הרוחות בעיר רעננה, כששתי חברות קואליציה דתיות התפטרו ופשקווילים שנתלו ברחבי העיר קוראים ליתר חברי ההיבת היהודי בעיר להתפטר.

בשבוע שעבר הודיעה חברת מועצת העיר מטעם הליכוד רחל בן ארי סקעת כי היא פורשת מהקואליציה, לאחר שאיימה לעשות זאת לפני כשלושה שבועות. בעיתון מקומי אמרה בן ארי סקעת "נכנסתי לקואליציה עם רצון גדול לשרת את הציבור ובמהלך כל התקופה הזו ניסיתי פעם אחר פעם לקבל תשובות ולטפל בנושאים מסוימים ובמקום לקבל תשובות ענייניות שמו אותי בהמתנה. הרצון לסתום לי את הפה לא היה לרוחי ומישהו צריך לקחת אחריות ולהתייחס להערות שלי ולביקורת שלי כביקורת בונה, החלטתי שאני לא אהיה חותמת גומי יותר”.

יממה אחריה הודיעה גם יו”ר סיעת הבית היהודי בעיר דרורה כהן כי היא פורשת מהקואליציה במחאה על אירוע המיסיון. “הגשתי התפטרותי מהקואליציה בראשות זאב ביילסקי. וזאת על רקע שרשרת האירועים החמורים האחרונים הנוגעים, אשר שיאן קיום האירוע של ההטבלה לנצרות של הכת המיסיונרית ״ עדי השם״ בשבת האחרונה, בעירי רעננה. פעלתי על פי צו מצפוני. כאישה שומרת מצוות וכשליחת ציבור. יש דברים בחיים שהם מעבר לפוליטיקה וכיסאולוגיה. אמשיך לפעול למען רעננה בכלל וציבור בוחריי - מספסלי האופוזיציה”.

בשיחה עם 'כיפה' אמרה כהן כי "הבטחנו לבוחרים בחתימת כל חברי הסיעה, שאם האירוע של "עדי השם" יתיים, נפרוש. הבטחתי וקיימתי. שלמה עם החלטתי. ברור לי שזה לטובת המפלגה ולטובת המצפון האישי שלי".

בתוך דבריה של כהן עולה זעם לא קטן על חברי סיעת הבית היהודי בעיר אשר נותרו בקואליציה למרות איומיהם לפרוש. במקביל, פורסמו במהלך סוף השבוע פשקווילים הקוראים להם לפרוש לאלתר מהקואליציה.

“שריפה, אחים שריפה”, נכתב במכתב שהופץ. “נציגי העירייה חתמו על הסכם עם הכת המסיונרית 'עדי השם' הפועלת להמרת יהודים לנצרות, דווקא ברעננה ובשבת. מי הם פרנסי העיר שנתנו ידים למעשה נבלה כזה בעירנו בפרהסיה??? איך העירייה הרשתה להפוך מתקן עירוני, המשולם מכספי הציבור, למרכז ארצי להטפה והטבלה לנצרות???”.

“נבחרי המפלגה הדתי המאוחדת (הבית היהודי) הגישו מכתב איום בהתפטרות אם הכנס אכן יתקיים. מדוע עדיין יושבים בקואליציה? עד מתי ישטו בציבור הדתי לאומי בעיר?”, כתבו עוד. “עד מתי ישבו נציגנו מהמפלגה הדתית במועצת העיר בהסכמה שבשתיקה?!”.

אלי כהן, מספר 2 ברשימה הדתית המאוחדת אמר בתגובה להתפטרותה של כהן כי הוא מצר על המהלך. ''קיבלתי את ההודעה של דרורה בהפתעה גמורה, במהלך השבועיים האחרונים קיימנו מספר ישיבות משותפות בסיעה יחד עם כהן ופעלנו בהתאם להחלטות שהתקבלו בהן. אני קורא לדרורה לחזור בה מההחלטה, למשוך את המכתב ולהמשיך איתנו בתוך הסיעה הדתית המאוחדת את המאבק העיקש והצודק למיגור אירועים מסוג זה בעתיד. המעשה שלה גובל בפגיעה באמון הציבור שכן הציבור לא שלח את הגברת דרורה כהן למועצה אלא הביע עבור הרשימה הדתית בכללותה לכן עליה או לחזור בה, או להתפטר מהמועצה בכלל. באופן אישי אני מאוד מצר על התפטרותה של כהן שכן מדובר בחרת מועצה פעילה נמרצת ופועלת באפיקים חיוביים ביותר וחבל שהיא בחרה להפסיק את כל הפעילות הטובה שנעשתה על ידה עד כה''.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן