כתב פוסט בפייסבוק וזכה לביקור מהשב"כ

פוסט בפייסבוק אותו כתב שלמה בשן עורר את זעמם של אנשי השב"כ ששלחו חמושים לביתו כדי "להזהיר" אותו. בשן: "השב"כ בלחץ זה מתאים למשטרים אפלים"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 22/12/15 20:42 י בטבת התשעו

כתב פוסט בפייסבוק וזכה לביקור מהשב"כ
דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

המחאה סביב סוגיית העינויים של עצורי דומה שהציפה את הרשת בימים האחרונים מדאיגה ככל הנראה את אנשי השב"כ שטרחו היום לשלוח שוטרים לבקר את שלמה בשן בעלה של המוזיקאית והעיתונאית קרני אלדד המגורר בתקוע כדי להזהיר אותו על פוסט שכתב בפייסבוק.

"בשבוע האחרון אני חם בפייסבוק על נושא העינויים. בתור אחד ממגורשי גוש קטיף הייתי בעבר מעורב בפעולות מחאה אחרות וכואב לי הסיפור הזה למרות שאני בעיקרון איש של שלום ושלווה. הסיפורים הקשים אפילו גרמו לי ללכת להפגנה בנושא למרות שכבר שנים רבות לא השתתפתי בהפגנות", מספר בשן ל'כיפה'.

הטריגר לביקור המפתיע היה כאמור פוסט בפייסבוק שפרסם בשן אתמול אחר הצהריים בו קרא לאנשים להגיע להפגנה הבאה במוצאי שבת בפתח תקווה מול מתקן השב"כ ולהביא אפילו בכוח את הילדים.

"במוצאי שבת הקרוב (אם לא ישוחררו עד אז הילדים) אסע לפתח תקווה, למתקן מרתפי החקירות של השב"כ בו כלוא הילד. העיר בה נרשם התקציר המשפטי המצורף פה. אעמוד מול בניין השב"כ ואנסה לפרוץ אליו פיזית, אולי גם בכוח, כדי לשחרר את הילד הזה מידי מעניו. זה מה שהייתי עושה אילו הוא היה הילד שלי. אני מניח שאעצר אבל את חובתי אני עושה. אם יצטרפו אלי אלפים זה יכול לחזק את המאבק, לפחות על התודעה", כתב בשן והוסיף: "אתם יכולים לשתף, להצטרף אלי, לגנות אותי או להתעלם. רק אל תגיבו כאן, בבקשה. כי כיוצא גוש קטיף אני יכול לספר לכם שמיד אחרי הכאב הפרטי מגיע הכאב של הציניות, האדישות וחוסר הסולידריות בחברה שלנו. נפשי אינה מוצאת מנוחה".

"היום בצהריים הגיעו לביתי שלושה חמושים עם אקדחים ואף עם נשק ארוך, הציגו עם תעודת שוטר ואמרו לי באנו להזהיר אותך על הדברים שכתבת. כשתמהתי בפניהם על איזה מהדברים אחד מהם הפעיל את הטלפון הנייד שלו והראה לי את הפוסט המדובר", מספר בשן.

בשן מסכים כי הפוסט אכן גבולי מבחינת הבעייתיות שבו אך סבור כי ביקור השוטרים, "למרות הקריאה שלי בפוסט הוא יותר כמשאלת לב. לא הופתעתי במיוחד מהביקור והבנתי מיד מדוע הגיעו אליי, אך מצד שני אין פה פלילים וצריך לשים גבולות במדינה הזו. אין שום נושא אחר שכותבים עליו בפייסבוק ומגיעים הביתה שוטרים כדי להזהיר. זה משהו לא דמוקרטי שמתאים למשטרים אפלים. השב"כ בלחץ כי הם הגזימו והציבור יוצא לרחובות במחאה", אומר בשן.