קניתם חמץ שיוצר מיד לאחר הפסח - אולי יש בו סלמונלה

בחברות המזון מצהירים כי מוצריהן עוברים בדיקה יסודית לפני שהם משווקים לחנויות. אך מה לגבי מוצרים שמיוצרים מיד למחרת הפסח ונשלחים ישר למדפים?

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/08/16 11:59 יט באב התשעו

קניתם חמץ שיוצר מיד לאחר הפסח - אולי יש בו סלמונלה
shutterstock, צילום: shutterstock

פרשת הסלמונלה בחלק ממוצרי יוניליוור עוד לא דעכה וכבר צצות שאלות נוספות לגבי טיב ואיכות מוצרי המזון המשווקים ברשתות המזון. הפעם ההתמקדות היא במוצרי חמץ שמיוצרים מיד לאחר חג הפסח.

על פי הפרסום בעיתון 'גלובס', יש חשש שמוצרים אלה לא עוברים בדיקת מעבדה, או שהם משווקים לחנויות עוד לפני שמתקבלות תוצאות הבדיקה. ישנם המקפידים שלא לאכול חמץ שנמכר לגוי בפסח ורוכשים אך ורק מוצרים שיוצרו לאחר החג. חברות המזון ממהרות עם צאת החג לייצר מוצרי מזון חדשים כדי לספק את הביקוש בקרב צרכנים אלה. השאלה שנשאלת היא, איך מוצרים אלה מספיקים לעבור את הבדיקות הרלוונטיות לפני שהם נשלחים למדפי החנויות.

בתגובה לפרסום מסרה חברת יוניליוור: "כמו כל חברות המזון בישראל אשר מייצרות מוצרי 'נאפה לאחר הפסח', גם חברתנו מספקת מענה לציבור אשר מעוניין במוצרים אלה. במהלך חג הפסח ייצור הדגנים, שהינם חמץ, פוסק לחלוטין' וקווי הייצור והאריזה מושבתים ועוברים ניקוי נרחב במיוחד, הכולל אף פירוק מלא וניקיון יסודי במיוחד. חשוב לנו להדגיש כי כמו שאר מוצרי תלמה, גם מוצרים אלה נשלחים לבדיקות מעבדה, והיסטוריית תוצאות הבדיקות של מוצרים אלה מעידה כי בשל הניקיון היסודי שמתבצע טרם הייצור מעולם לא נתגלו בהם זיהומים".

יש לציין שמתגובת החברה עולה כי הם מסתמכים בעיקר על הניקיון היסודי שהם מבצעים טרם הייצור ולא מחכים לתוצאות המעבדה שככל הנראה מגיעות רק לאחר שיווק המוצרים לחנויות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן