איתמר בן גביר: ממתי הארץ תומך בצווים מנהליים?

"המשטרה טוענת שב-2016 היה אירוע תג מחיר אחד בלבד. מוזר כי אני ייצגתי בחצי השנה האחרונה לפחות חמישה אנשים שהאשימו אותם בביצוע מעשי תג מחיר בשנת 2016"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 24/08/16 11:40 כ באב התשעו

איתמר בן גביר: ממתי הארץ תומך בצווים מנהליים?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"הכתבה בעיתון הארץ היא כתבה מקוממת" אמר עו"ד איתמר בן גביר. "זה מצחיק שפתאום עיתון הארץ הופך להיות בעד צווים מנהליים, בלי משפט, בלי הוכחות ובלי ראיות. זה עוד יותר מגוכח משום שכאשר מדובר בצווים מנהליים לערבים, בעיתון הארץ מורחים כותרות ענק נגד אותם צווים שהם ללא משפט וללא הוכחות".

בן גביר מגיב לכתבה שפורסמה הבוקר בעיתון "הארץ" לפיה עשרות המעצרים המנהליים שהופעלו כלפי פעילי ימין מאז אירועי כפר דומא, מפחיתים את האלימות כלפי ערבים ביהודה ושומרון. לטענת עיתון "הארץ" מאז השריפה בכפר דומא כוחות הביטחון ביצעו גל מעצרים של יהודים באיזור והרחיקו עשרות פעילי ימין בעזרת צווים מנהליים, מה שגרם לירידה באירועי "תג מחיר" ואלימות כלפי ערבים.

"הטענה שמעשי תג המחיר ירדו יכולה להקביל לטענה שצריך לאסור על כל המכוניות לנסוע בכביש ואז מן הסתם ירד מספר תאונות הדרכים. זה לא רציני להוציא מסה כל כך ענקית של צווים מנהליים לעשרות צעירים ובסוף אולי לפגוע בינגו באחד. ככה לא עובדת דמוקרטיה" אומר עו"ד בן גביר. "אם אנשים לא ייסעו ברכב לא יהיו תאונות. הפתרון הוא לטפל נקודתית במי שצריך לטפל בו. אם יש הוכחות וראיות שיטפלו בהם בכתב אישום ולא בצווים מנהליים".

נתוני השב"כ והמשטרה שהובאו ב"הארץ" מצביעים רק על אירוע שנאה אחד נגד ערבים מאז תחילת 2016, לעומת 15 אירועים דומים בתקופה המקבילה בשנת 2015. "האכילו את הכתב של הארץ בלוקשים" אומר בן גביר ומציג מציאות שונה לחלוטין.

"אני לא קונה את הנתונים של המשטרה. היא מספרת על ירידה באירועי תג המחיר וטוענת שב-2016 היה אירוע תג מחיר אחד בלבד. מוזר כי אני ייצגתי בחצי השנה האחרונה לפחות חמישה אנשים שהאשימו אותם בביצוע מעשי תג מחיר בשנת 2016. ואני רק עורך דין אחד. לפחות לגופם של דברים הנתונים של המשטרה לא נכונים".