אמילי עמרוסי על פרשת דוידי פרל: צריך לדאוג ממצב של תמיכה נשית אוטומטית

"הפמיניזם הדתי יצא למצעד לפידים ותופים, כשכל מה שיש לנו זה דיווח עיתונאי, דל מאוד בפרטים. אתן באמת רואות כל גבר כאנס?"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/09/16 09:25 כב באלול התשעו

אמילי עמרוסי על פרשת דוידי פרל: צריך לדאוג ממצב של תמיכה נשית אוטומטית
מירי צחי, צילום: מירי צחי

בשבוע וחצי האחרונים נשמעו קולות רבים ומגוונים בנוגע לפרשת ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, ממכתבי תמיכה של רבני הגוש שעוררו את זעמם של נשים וגברים רבים ועד קריאות התפטרות עד תום בירור הפרשה. קבוצות נשים מגזריות ברשת האינטרנט - עסקו יום וליל במקרה והביעו את זעמם הרב על כל איש ציבור או דמות תורנית שהביעה את תמיכתה בפרל או שלא גינתה אותו מספיק. נזכיר כי על פי הפרסומים צעירה התלוננה במסגרת 'פורום תקנה' כי פרל הטריד אותה מינית ופרל שילם לצעירה ב-200 אלף ש"ח על אף שלטענתו לא עשה דבר, פרל אומר כי שילם את הסכום משום שלא רצה לפגוע במשפחתו במידה והפרשה תתפרסם בציבור.

"השבוע הם צעקו עלי שאני חייבת להחליט אם אני מוונוס או ממאדים. אני מדברת על פרשת דוידי פרל" כתבה העיתונאית אמילי עמרוסי במוסף השבת של 'ישראל היום'. "בנוגה ובמאדים הקימו מחנות אימונים. בצד הגברים: מניפת טמבור מגוונת. היו ששתקו והיו שקראו לפיטורים מיידיים של פרל. היו שביקשו לחכות עד שייוודעו פרטים, והיו שהעריכו שמדובר ברומן בין פרל לאישה בוגרת שכלל יחסים בהסכמה. היו שקראו לתמוך במשפחתו של ראש המועצה המדובר, והיו שיצאו נגד פורום תקנה, והיו שאמרו שלעולם לא יטילו ספק באישה שטוענת שהותקפה מינית".

לעומת זאת, אומרת עמרוסי "אצל הנשים צופפו שורות. הר סיני, שופרות וברקים. כל מי ששוחחתי איתה וכל מי שהגיבה נדמו לי כמו חומה אחת גדולה שקבועות בה אלפי פיות. ברור שהיתה תקיפה! קשה וחמורה! מי שביקש לחכות מעט עם הדרישה לפיטוריו של פרל הוגדר מייד כ'תומך בטרור המיני'. באלו המילים".

"רב ששלח תמיכה לרעייתו ולילדיו של פרל הוקע בכיכר העיר כמחבק אנסים. מי שמילמל שעוד לא ברור מה היה שם, התבקש להתפטר בעצמו. הפמיניזם הדתי יצא למצעד לפידים ותופים, כשכל מה שיש לנו זה דיווח עיתונאי, דל מאוד בפרטים. אתן באמת רואות כל גבר כאנס?"

"במצב של 'מילה שלו מול מילה שלה' אאמין למתלוננת ולא לנילון. אישה לא תעביר את עצמה סתם כך את הגיהינום השמור למתלוננות. אבל הרחש השבוע התבסס על ערפל קשה. אפילו את המילה שלה לא שמענו. לשמחתי, לא ראינו אף גבר שהצהיר על תמיכה חד־משמעית בפרל. מנגד ראינו תמיכה נשית חד־משמעית, אוטומטית, במי שזאת לא תהיה, רק משום שהיא אישה והוא גבר. צריך לדאוג ממצב כזה" כתבה עמרוסי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן