בן שכול דורש מאילת שקד: בטלי את מינוי השופטת שדחתה את מאסרו של המחבל

ח"כ גליק לא סולח לשופטת בפוסט קשה בפייסבוק, ובן ששכל את אביו בפיגוע הדקירה בארמון הנציב לפני שנה כותב לשרת המשפטים: בטלי את מינויה לשופטת בישראל

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/10/16 12:02 ח בתשרי התשעז

בן שכול דורש מאילת שקד: בטלי את מינוי השופטת שדחתה את מאסרו של המחבל
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

שני בני אדם נרצחו אתמול בפיגוע בגבעת התחמושת, מבצע הפיגוע היה אמור להיות כבר בכלא, אך החלטתה של שופטת אחת להתחשב בבקשתו של המחבל ולדחות את מועד תחילת מאסרו, הביאה לאסון כבד.

עו"ד מיכה אבני, בנו השכול של ריצ'ארד לייקין ז"ל שנרצח בפיגוע הירי והדקירה באוטובוס ב"ארמון הנציב" בירושלים באוקטובר 2015, שלח היום מכתב לשרת המשפטים, איילת שקד, בדרישה לבטל את מינויה של השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, שהחליטה לדחות את ביצוע מאסרו של המחבל שביצע את פיגוע הירי אתמול בירושלים בחמישה חודשים בגלל רגישות למחבל ולשיקולי הנוחות שלו.

"נדהמתי לקרוא אתמול בכלי התקשורת כי המחבל שרצח את איש היס"מ יוסף קירמה ז"ל ואת פנסיונרית הכנסת לבנה מליחי ז"ל היה אמור להתחיל לרצות עונש מאסר בפועל כבר במאי 2016 ,ואילו השופטת חגית מאק-קלמנוביץ החליטה לדחות את ביצוע מאסרו בחמישה חודשים בגלל שיקולי נוחות/רגישות של המחבל.

בהנחה שהכתוב נכון, אזי מדובר באחד המחדלים החמורים ביותר בהיסטוריית השפיטה בישראל, מחדל אשר קשור קשר ישיר לאובדן חיי אדם יקרים. מחדל זה חמור אף יותר מאחר שהמחבל השתייך לארגון הטרור 'חמאס' והתהדר בעבר עשיר ופומבי של תקיפת שוטרים ובהתבטאויות חבלניות התומכות ומעודדות טרור והסתה במדיה החברתית. הסלחנות של הפרקליטות ושל מערכת השפיטה בכל הקשר לעבירות בטחון חייבת להיפסק" כתב אבני.

אבני תיאר כיצד נרצח אביו על ידי מחבלים שהורשעו וישבו בכלא בעבר על חברות בחמאס. אבני כתב כי "לאור המחדל החמור של השופטת מאק-קלמנוביץ, ולטובת בטחון מדינת ישראל ושמירה על אמון הציבור במערכת השפיטה, אני מבקש ממך לכנס את הועדה לבחירת שופטים לדיון דחוף ולדרוש מהועדה לבטל את 2 מינויה של השופטת, וזאת מתוקף תפקידך כיו"ר הועדה לבחירת שופטים, ועל פי הסמכות המוקנית לך"

"החלטה על ביטול מינוי השופטת נדרשת משני טעמים עיקריים; ראשית, מחדלה של השופטת כה חמור ועלה ישירות בחיי אדם, כך שבראייתי היא אינה ראויה לכהן עוד כשופטת במדינת ישראל. שנית, בטחון המדינה ואמון הציבור במערכת השפיטה מחייבים את הועדה לשלוח מסר ברור לשופטי ישראל שאין להקל ראש בנושא הענישה".

אבני שלח העתקים של המכתב גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור. אבני, עו"ד במקצועו טוען כי "אנו עדים לתופעה חמורה ומדאיגה של הקלה וסלחנות הולכת וגוברת במדיניות הענישה בקרב שופטי ישראל. תופעה זו הביאה למצב ששופטת בישראל בכלל יכולה להעמיד 'שיקולי נוחות' של מחבל מול בטחון אזרחיה. תופעה הרסנית זו קיימת בכל תחומי הענישה )עבירות כלכליות, עבירות אלימות, אונס וגילוי עריות(, לרבות בטחון המדינה. עלינו לצעוק 'די!'".

"אנשי מערכת הביטחון עמלים לילות כימים ומסכנים את חייהם במטרה לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, רק בכדי לגלות ששופטים סלחנים בירושלים משחררים מחבלים לחופשי. איש היס"מ יוסף קירמה ז"ל שנרצח אתמול הוא דוגמא מצמררת וכאובה לכך".

גם ח"כ יהודה גליק פירסם הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו פוסט קשה ונוקב כנגד השופטת מאק קלמנוביץ'. "ערב יום כיפור תשע"ז אני לא סולח לך" כתב גליק. "התאכזרת לרחמנים וריחמת על אכזרים. כתוצאה מכך שדחית את ריצוי מאסרו של מחבל במשך 4 חודשים, הוא רצח אתמול שני יהודים תמימים ופצע רבים אחרים. ערב יום כיפורים מול ריבונך התוכלי לרחוץ בניקיון כפייך?".

גליק שיתף את אופן היכרותו האישית עם השופטת "לעולם לא אשכח את אותו יום רביעי 22/10/14 בו אני עומד בפנייך מתחנן על נפשי. מנסה לטעון בכל כוחי שמדובר בעלילה שאין לה התחלה אמצע וסוף. העדפת להאמין למחבלים (זויה בדרנה, חיר שימה) ולמסייעיהם המוסלמים (פכרי, ראוף, טובול). הגשתי לך בדיקת פוליגרף האשמת אותי שאני פועל שלא לפי כללי סדרי הדין. זעקתי בפנייך האם מעניינת אותך האמת או 'סדרי הדין'? לעגת לי" כתב גליק.

"העדפת את המחבלים על פניי והחלטת על הרחקתי מהר הבית כי כהגדרתך 'יש חשש מסוכנות ממני'. קיבלת את הטענה המעוותת והשקרית שלמרות שפעם אחר פעם אני הייתי המותקף בהר הבית ומעולם לא הרמתי אצבע או מילה רעה כלפי איש, העדפת להאמין לאלימים למחבלים למנוולים לשקרנים, הרגשתי שאת מתנקשת בחיי!!"

"בדיוק שבוע לאחר מכן יום רביעי 29/10/14 על בסיס הרוח הגבית שהוא קיבל ממך ניסה מועתז חג'אזי לירות בי ולרצוח אותי. ניסיון ההתנקשות שלו לא כאב לי כלל ניסיון ההתנקשות שלך היה כסכין הפולח את הלב". גליק הדגיש כי "אין צורך לומר שלבסוף הוכח מעל כל ספק שאני זך ונקי כשלג. לתחנוניי לא היטית אוזן אבל לתחנוני אותו מחבל שנעצר כל כך הרבה פעמים על אלימות האזנת".