"החלטה מבישה"

הקבינט אישר תכניות בנייה רבות לפלסטינים במסגרת מדיניות "המקלות והגזרים" של ליברמן. נתניהו, כחלון, דרעי, שטייניץ וגלנט הצביעו בעד אישור הבנייה. שקד ובנט הצביעו נגד

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 27/10/16 17:12 כה בתשרי התשעז

"החלטה מבישה"
Isaac Harari/FLASH90, צילום: Isaac Harari/FLASH90

הקבינט המדיני-בטחוני אישר לפני כשבועיים בהחלטה חשאית תכניות מתאר רבות והיתרי בנייה לפלסטינים בשטחי סי בגדה המערבית, שטחים בהם ישראל שולטת שליטה אזרחית ובטחונית מלאה, כך פורסם היום באתר "הארץ".

אישורי הבנייה לא פורסמו מחשש לכעס מצד המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון אשר סובלים מהקפאת בנייה ממושכת.

ישיבת הקבינט בה התקבלה ההחלטה בעניין התקיימה מייד לאחר ראש השנה בנוכחות חצי משרי הקבינט בלבד, כך על פי הפרסום ב"הארץ". חברי הקבינט שהצביעו בעד אישור תכניות הבנייה היו ראש הממשלה, בנימין נתניהו; שר הביטחון, אביגדור ליברמן; שר הפנים, אריה דרעי; שר האנרגיה, יובל שטייניץ; שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט ושר האוצר, משה כחלון. שר החינוך, נפתלי בנט, הצביע נגד. שרת המשפטים איילת שקד לא נכחה בדיון אך השאירה פתק בו הצביעה גם היא נגד התכנית.

ההחלטה התקבלה כחלק ממדיניות חדשה של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שהוצגה בחודש אוגוסט האחרון וזכתה לכינויי "המקלות והגזרים", מטרת התכנית על פי ליברמן היא לשפר את חייהם של ערביי הגדה המביאים נכונות לדו-קיום ולהצר את צעדיהם של התומכים בטרור.

ראשי שדולת ארץ-ישראל בכנסת ח״כ יואב קיש מהליכוד וח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי הגיבו להחלטת הקבינט ואמרו: ״אנו פונים לשרי הקבינט המדיני-בטחוני בדרישה לתקן את ההחלטה המבישה המאשרת בניה לפלשתינים בזמן שההתיישבות היהודית מוקפאת ואף מפונה. החלטה כזו מנוגדת לאמון הבוחר ולאינטרס הלאומי, ואנו כשליחי ציבור לא נוכל לקבלה ונאבק לביטולה״