המדינה אישרה את דחיית פינוי אתר ההנצחה בשכונת 'נתיב האבות'

בתשובת המדינה לבג"ץ, אישרה המדינה את הבקשה לדחות את פינוי מבנה ההנצחה לחודש מרץ 2018. לטענת המדינה העובדה כי מדובר במבנה הנצחה לא הובאה לידיעתם בדיון הקודם

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/16 16:03 ו בכסלו התשעז

המדינה אישרה את דחיית פינוי אתר ההנצחה בשכונת 'נתיב האבות'
יחצ, צילום: יחצ

פינוי אתר ההנצחה בשכונת 'לב האבות' שביישוב אלעזר, ידחה עד לחודש מרץ 2018 יחד עם תאריך היעד לפינוי שאר הבתים. כך נכתב היום בתשובת המדנה לבג"ץ.

מי שפנו לבג"ץ בבקשה לדחות את הרס אתר ההנצחה הם בני משפחותיהם של הקצינים שנפלו, כיוון שהמנהל האזרחי תכנן לבצע את ההרס כבר בשבועות הקרובים, עוד קודם להרס המתוכנן של בתי השכונה עצמם בהתאם לפסק הדין של בג"ץ.

מועד הפינוי החדש נקבע למועד הפינוי של יתר המבנים במאחז, היינו עד ליום 6.3.18. בתגובה מצוין, כי "העובדה שמדובר במצבת זיכרון לא הועברה ע"י הגורמים המקצועיים לידיעת פרקליטות המדינה ולידיעת הדרג המדיני, ולפיכך מסרה המדינה כי ניתן לפנות את המבנה המהווה מצבה עד ליום 31.12.16, מבלי שניתן משקל לנתון זה".

שכונת 'נתיב האבות' שהוקמה בשנת 2001 לאחר מספר פיגועי ירי ורצח יהודים שהתרחשו על ציר 60, ולאחר שנעשו ניסיונות של ערבים להקים באיזור חוות חקלאיות. אתר ההנצחה הוקם לזכרם של סא"ל עמנואל מורנו וסגן עזרא אשר ז"ל.