החגיגות היו מוקדמות? מתווה ההסדרה מתערער

כמעט כצפוי, מתווה נכסי נפקדים ככל הנראה לא יעבוד, ותושבי עמונה לא יוכלו לעבור לחלקות הסמוכות למקום היישוב היום. במטה המאבק אמרו: "נתניהו ובנט צריכים לגלות מנהיגות מול כחלון כדי שיצביע בעד חוק ההסדרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/16 08:46 ז בכסלו התשעז

החגיגות היו מוקדמות? מתווה ההסדרה מתערער
מול ביתה של השרה מירי רגב (מטה המאבק עמונה), צילום: מול ביתה של השרה מירי רגב (מטה המאבק עמונה)

מתווה ההסדרה שהתבסס על 'חוק ההסדרה' ללא הסעיף שימנע את ההריסה בעמונה, יחד עם העברת ההתושבים לחלקות אחרות על הגבעה במסגרת 'נכסי נפקדים' מתערער שוב.

כבר לפני כמה שבועות טענו במטה המאבק של עמונה כי פתרון נכסי נפקדים לא יעיל ובכל מקום יצוצו להם תובעים שיתבעו את הקרקע, ויוכיחו שהם לא "נפקדים" ובכך ייסתם הגולל על האפשרות הזו.

אתמול פורסם בחדשות 2, כי בשתיים משלוש החלקות המוצעות הוגשו תביעות מטעם עמותת "יש דין", המייצגת בעלי קרקעות פלסטינים. משמעות הדבר היא שיש קושי להעביר את התושבים למקום שנקבע במתווה. לפי דיווח במערכת המשפטית מנסים למצוא פתרון לסוגיה.

במטה המאבק של עמונה מסרו אמש: "מתווה נכסי נפקדים קרס. נתניהו ובנט צריכים לגלות מנהיגות ולכפות על כחלון משמעת קואליציונית כדי שיצביע בעד חוק ההסדרה הכוללת את הסדרת עמונה".

במטה המאבק הזכירו לבנט את הבטחתו להחזיר את חוק ההסדרה המלא אם הפתרון לעמונה לא יצליח: "אנו מצפים מהשר בנט לעמוד בהתחייבותו לפיו אם לא ימצא פתרון לתושבי עמונה על ההר ידרוש באופן בלתי מתפשר את החלת סעיף 7 בחוק בקריאות הבאות בכנסת. האלטרנטיבה היחידה לחוק הסדרה מלא היא פינוי כפוי תוך מאבק חריף".