הרבנית צביה אליהו לנתניהו וריבלין: "אחרי 120 תיאלצו לתת את הדין לפני בורא עולם"

הרבנית צביה אליהו, אלמנתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל במכתב גלוי לראש הממשלה ונשיא המדינה קוראת "לפצות כל יהודי אשר ביתו נשרף ולבנות לו בית בעמונה ובנתיב האבות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/12/16 17:06 ז בכסלו התשעז

הרבנית צביה אליהו לנתניהו וריבלין: "אחרי 120 תיאלצו לתת את הדין לפני בורא עולם"
ערוץ 1, צילום: ערוץ 1

הרבנית צביה אליהו, אלמנתו של הרב מרדכי אליהו זצו"קל כתבה מכתב אותו הפנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בו היא קוראת להם לעצור את פינוי עמונה. "בזעזוע ובצער רב שמענו כי עוד יש החושבים שאדמת ארץ ישראל שייכת לעם צר ואויב. אותם אלו מוכנים בחדווה רבה להרוס מקום יישוב פורח מלא במשפחות על ילדיהן וטפן, לנתץ בתי כנסיות ומוסדות תורה כפי שראינו בגוש קטיף ובשומרון, בגבעת האולפנה ובמגרון, בבתי דריינוף ובחברון עיר אבותינו" כתבה הרבנית אליהו במכתב שיתפרסם בשבת הקרובה בעלון השבת "עולם קטן".

"אותם אלו מפקירים יום־יום את חייהם של אזרחי ישראל משום הדאגה 'מה יאמר העולם' ומעדיפים להתעלם כליל מהרצחנות הערבית. ידע כל מי שמרים ידו על ארץ ישראל להחריבה שסופו הפוליטי יהיה כסופה של נקודת היישוב שסייע להחריבה במישרין ובעקיפין, שהרי בורא עולם כבר כתב ברש"י הראשון על התורה למי הוריש את הארץ".

הרבנית אליהו פנתה למנהיגים ואמרה כי "ידעו כל אלו אשר אין להם האומץ למשול, ומסתתרים מאחורי 'שופטים מטעם' ויועצים משפטיים למיניהם כדי לנקות את ידיהם ואת מצפונם, כי גם הם וגם שלוחיהם שותפים זהים לעוול הנפשע הזה, ואחרי 120 הם ייאלצו לתת את הדין לפני בורא עולם על שספסרו באדמתו".

"אנו קוראים לשופטים להסיר ידיהם מדרך ההרס והחורבן ולהניח לתושבי הארץ הזאת, בניה ואוהביה, לבנותה. אין טעם בהחלטה נלוזה זו, אשר אין לה אח ורע בכל העולם. והרי ההרס בעמונה ובעפרה ובנתיב האבות הוא הרס לתיאבון והפגנת שריר ילדותית, ולא משום סיבה הגיונית. על כן אני קוראת לכל מי שיכול לפעול בעת הזאת למען הצלת עמונה, הבתים בעפרה ובנתיב האבות וההתיישבות כולה - אל תחרישו ואל תשקוטו כי עת צרה היא ליעקב וממנה ייוושע! הגנו על ארצנו היחידה, אשר זדים משחרים לקרעה ולמסרה למרים שבאויבינו, אשר להם עשרות מדינות ושטחים ברחבי המזרח התיכון - והם לוטשים עיניהם אל חלקת האדמה הקטנה שניתנה לנו בירושה מבורא עולם" ביקשה הרבנית אליהו.

"עלינו לחזור בתשובה שלמה, כדי שנהיה ראויים לקבל את המגיע לנו מבורא עולם בעזרתו הרבה וברחמיו. אני מבקשת מהעומד בראש המדינה ומנשיא המדינה לפצות כל יהודי אשר ביתו נשרף מידי מחבלים ערבים ולבנות לו בית בעמונה ובנתיב האבות. במקום לזרוע חורבן אנו קוראים לכם להרחיב את ההתיישבות! בעת הזו, אשר אויבים קמים עלינו מחוץ ואילו נבחרינו מבית - מילותיהם והבטחותיהם חקוקות על הקרח, נאמר למנהיגים: אל ירך לבבכם".