ח"כ זנדברג לשר ארדן: תכניס אותי לרשימה השחורה

השר ארדן הציע כי משרד האוצר יטיל סנקציות על גופים הקוראים לחרם על ההתנחלויות. ח"כ זנדברג בתגובה: "מי שאוהב את ישראל חייב להתנגד להתנחלויות,הן מסכנות את מדינת ישראל"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/12/16 17:24 ז בכסלו התשעז

ח"כ זנדברג לשר ארדן: תכניס אותי לרשימה השחורה
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

השר לביטחון פנים והשר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן, המליץ לשר האוצר, משה כחלון להקים ועדה מיוחדת שתהיה אחראית על יצירת מאגר של חברות, גופים, ארגונים או אנשים פרטיים הקוראים לחרם על ישראל או על ההתיישבות ביהודה ושומרון. על פי הצעתו של ארדן, משרד האוצר יטיל סנקציות על המופיעים במאגר, כמו איסור התמודדות במכרזים ממשלתיים.

הצעתו של ארדן התפרסמה אמש בחדשות ערוץ 2 ומאז גורמים רבים בשמאל הביעו את מורת רוחם מהתכנית, שזכתה מצידם לכינוי "הרשימה השחורה". ארדן ציין כי לפי "חוק החרם" שאושר במליאת הכנסת ביולי 2011, בידיו של שר האוצר סמכות להתקין תקנות שימנעו מגורמים שקוראים לחרם על ישראל להתמודד במכרזים ממשלתיים או לקבל הטבות כלכליות מהמדינה.

ח"כ תמר זנדברג הגיבה היום לארדן וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "אחרי הרשימות השחורות בחינוך ובתרבות, גם השר ארדן מקים רשימה שחורה משלו. רשימה שחורה של מתנגדים לכיבוש. או כמו שהוא קורא לזה, של מחרימי התנחלויות" כתבה זנדברג והדגישה כי היא "גאה להשתייך לרשימה הזו".

זנדברג טענה כי לממשלה הנוכחית יש אובססיה לחרמות ו"רשימות שחורות" "יש פה היסטריה פרנואידית שמובילה אותם לקפוץ כנשוכי נחש או לחילופין כמוצאי שלל רב על כל אמן, מורה, תלמיד, ארגון או אזרח, שולי ככל שיהיה, ולכתוש, להתנפל ולהתלהם נגד כל הבעה של עמדה פוליטית. אני באמת חושבת שמקורה של התחושה הזאת היא בחוסר ביטחון עמוק בצדקת הדרך, וצריך לברר אותה ולרדת לשורשיה".

"האמת היא, שמי שאוהב את ישראל ולא רוצה שיחרימו אותנו חייב להתנגד להתנחלויות" טוענת ח"כ זנדברג. "ההתנחלויות שהוקמו מחוץ לגבולות מדינת ישראל והן מסכנות את מדינת ישראל בכל כך הרבה מובנים ומתחזקות את האיום הקיומי הגדול ביותר על מדינת ישראל והוא השליטה הצבאית בשטחים. הבדיה כאילו לאהוב את ישראל פירושו לאהוב את הכיבוש פשוט לא מחזיקה. פשוט לא נכונה".

"אני מחרימה התנחלויות. אני לא מתביישת בזה, להיפך, אני גאה בזה. כישראלית אני מאמינה שההתנחלויות הן הסכנה הגדולה ביותר שלנו ומצפוני לא מאפשר לי שלא לבטא זאת בהתנהגותי".