חוק ההסדרה עבר בקריאה ראשונה בכנסת

מליאת הכנסת אישרה את חוק ההסדרה בקריאה ראשונה ברוב של 58 תומכים אל מול 51 מתנגדים. בנט: "זהו חוק ההתחלה, הצעד הבא הוא להחיל את ריבונות מדינת ישראל במעלה אדומים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/12/16 22:56 ז בכסלו התשעז

חוק ההסדרה עבר בקריאה ראשונה בכנסת
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

חוק ההסדרה עבר בקריאה ראשונה בכנסת. 58 חברי כנסת תמכו ו-51 התנגדו לחוק שאמור לחולל מהפך במעמדה של ההתיישבות ביהודה ושומרון. לא היו נמנעים בהצבעה.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר הערב בהצבעה על החוק במליאת הכנסת כי "זה יום שחצי מיליון תושבי יהודה ושומרון וכל אזרחי ישראל יכולים להרים את הראש ולדעת: לא רק שבאמת אנחנו העם של הארץ הזאת, אלא גם על פי החוק בספר החוקים של מדינת ישראל". בנט אמר כי ניתן לקרוא לחוק "חוק ההתחלה" משום שהוא רק יריית הפתיחה בשינוי מעמדם של שטחי יהודה ושומרון. "הצעד הבא הוא להחיל את ריבונות מדינת ישראל במעלה אדומים, והצעד אחרי הוא להחיל את החוק. אני אחיל כשיהיו לי 30 מנדטים. אמרתם שגם זה לא יקרה, והנה זה קורה".

"אני רוצה להגיד תודה ראשונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאנחנו בימים האחרונים עובדים מאוד קשה כדי לתת פה מענה לסוגיה לא פשוטה. הכול בסדר בנגמ"ש. אני מודה לשלום עכשיו. שלום עכשיו שלחו לנו יתושים קטנים כאלה - עוד בג"ץ ועוד בג"ץ - והיום בזכות האנשים הטובים ביותר בשלום עכשיו אנחנו לא נלחמים ביתושים אלא מייבשים את הביצה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי אמר "התקדמנו עוד שלב למען ההתיישבות, למען עם ישראל למען מדינת ישראל. זהו חוק ציוני, ערכי, יהודי. זהו חוק צודק"

ח"כ מוטי יוגב אמר כי החוק הוא "חוק היסטורי המאשר את שייכותה של ארץ ישראל לעם ישראל ומסדיר את ההתיישבות היהודית בכל מלא רוחב ארצנו. נמשיך לפעול עד לאישור סופי של החוק בקריאה שניה ושלישית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן