תזוזות בממשלת נתניהו

סגן השר איוב קרא יהפוך לשר, ח"כ אלי כהן מסיעת כולנו ימונה לשר הכלכלה, ח"כ רחל עזריה תיכנס לנעליו של כהן כיו"ר ועדת הרפורמות. ח"כ יאיר לפיד: " יהיה לו לשכה נהג ועוזרת רק לא תהיה לו עבודה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 19/01/17 08:19 כא בטבת התשעז

תזוזות בממשלת נתניהו
Marc Israel Sellem/POOL, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את מינויו של ח"כ הדרוזי איוב קרא מסיעת הליכוד לשר ללא תיק. ח"כ קרא שימש עד כה כסגן השר לפיתוח אזורי וידוע כי דרש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, מספר פעמים למנות אותו לשר בממשלה. קרא כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מודה "לכל המחזקים החברים והתומכים".

תזוזה נוספת מתרחשת בסיעת "כולנו", תיק הכלכלה הוחזק עד כה במשמורת אצל שר האוצר ויו"ר המפלגה משה כחלון, ח"כ אלי כהן מהסיעה ימונה לשר הכלכלה. ח"כ רחל עזריה תיכנס לנעליו של כהן כיו"ר ועדת הרפורמות.

"שמח שמצטרף לממשלה שר מהמיעוטים, שמח שזה מהעדה הדרוזית, שמח שזה איוב קרא" צייץ ח"כ יהודה גליק בחשבון הטוויטר שלו. "מזל טוב וברכות לשר הכלכלה אלי כהן, אדם ראוי ומקצוען. הממשלה מתחזקת''.

מנגד, ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד שבכנסת הקודמת הביא לקיצוץ מספר השרים בממשלה הגיב ואמר על מינויו של קרא לשר בלי תיק: "תהיה לו לשכה של שר, נהג של שר, תקציב הוצאות של שר, נסיעות של שר ומקורבים בשכר של שר. רק דבר אחד לא יהיה לו: עבודה. זה לא עלבון שאני מטיח בו חלילה, זה מה שאומר החוק. שר בלי תיק הוא אדם שבאופן רשמי אין לו שום עבודה. ראש הממשלה לא מינה אותו לשר כי המדינה צריכה אותו, אלא רק כדי לפנק אותו. על חשבונכם. אתם משלמים מכספי המיסים שלכם את זה שלהיות שר בממשלת ישראל הפך לג'וב שמחלקים למקורבים".