טראמפ התחייב שוב: "לא שוכח את הבטחתי על העברת השגרירות"

ערב השבעתו לנשיאות ארה"ב, התייחס דונלד טראמפ להעברת השגרירות האמריקנית: "אני לא מפר הבטחות, מצפה להתחיל לעבוד עם ישראל באופן רשמי". ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת יוצא בקמפיין החתמת אזרחים כדי לעודד אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/17 09:55 כא בטבת התשעז

נושא העברת השגרירות לירושלים הופך לבדיקה הם טראמפ רציני ביחס להצהרותיו כלפי ישראל. למודי אכזבות ממועמדים לנשיאות שהבטיו והסבירו לאחר בחירתם כי הדבר בלתי אפשרי נראה שטראמפ ממשיך להצהיר כי בכוונתו לעשות הצעד שלפי התסריטים הפאסימיים "יבעיר את המזרח התיכון".

כתב ישראל היום בועז ביסמוט בראיון עם טראמפ בימים האחרונים שאל אותו לגבי הבטחתו למיקום השגרירות האמריקנית בישראל וההכרה בירושלים כבירתה. כשביסמוט שאל "לא שכחת את הבטחתך בעניין השגרירות בירושלים?" ענה טראמפ: "ודאי שאני זוכר את מה שאמרתי לך לגבי ירושלים. מובן שלא שכחתי. ואתה יודע שאני לא אדם שמפר הבטחות". והוסיף "אני כבר לא יכול לחכות להתחיל לעבוד עם ישראל. בסוף השבוע הקשר בינינו מתחיל באופן רשמי".

במקביל, יממה לפני השבעתו של טראמפ, ראש העיר ירושלים ניר ברקת משיק היום קמפיין תמיכה ארצי בנשיא האמריקאי הנכנס דונלד טראמפ בו אזרחי ישראל מודים לו עם כניסתו לבית הלבן ומחזקים את ידו בהחלטתו על העברת השגרירות הישראלית לירושלים. במהלך הקמפיין יפנה ניר ברקת לאזרחי ישראל ישירות באמצעי הניו מדיה ויבקש מהם לחתום על עצומה אינטרנטית שמודה לנשיא טראמפ על תמיכתו האיתנה בישראל ועל הבטחתו להעביר את השגרירות לירושלים. את המכתב והחתימות יעביר בעצמו לגורמי ממשל אמריקאים.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=gkoZefptSYA[/embed]

לדבריו של ניר ברקת, קריאתו באה לאחר שמונה שנים בהם כיהן ברק אובמה כנשיא הנבחר, תקופה בה חלה התדרדרות משמעותית ביחסי הידידות בין המדינות. שיאה של התדרדרות זו מיוחסת להצבעה באו"ם נגד ההתנחלויות, בה נמנעה ארה"ב מלתמוך בישראל ואף הובילה את המהלך מאחורי הקלעים.

הקמפיין מגיע כשברקע מאמצים אגרסיביים מצד הרשות הפלסטינית ותומכיה למנוע את העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. מנגד, ראש העיר קורא לאזרחי ישראל להודות לנשיא טראמפ ובכך לחזק את ידו בתמיכתו הבלתי מסויגת בישראל.

עם השקת הסרטון אמר ראש העיר ניר ברקת: "אחרי שמונה השנים השחונות הגיע ידיד אמת לבית הלבן. אני, יחד עם כל אזרחי ישראל, מברך את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ עם היבחרו למנהיג העולם החופשי ומודה לו על תמיכתו בישראל ועל מאמציו להעברת השגרירות לירושלים."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן