משמעתית ולא פלילית: התיק נגד יועצת ראש הממשלה פרח לרנר ייסגר

התיק הפלילי נגד יועצת ראש הממשלה פרח לרנר ייסגר. מדוברות המשטרה נמסר כי היא הודתה בעבירה של הפרת אמונים, תפוטר, תורחק משירות המדינה ל-5 שנים ותשלם קנס של 20 אלף שקלים. לרנר: "לקחתי אחריות על טעויות בתום לב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/17 11:37 כז בשבט התשעז

משמעתית ולא פלילית: התיק נגד יועצת ראש הממשלה פרח לרנר ייסגר
דוברות, צילום: דוברות

התיק הפלילי נגד יועצת ראש הממשלה פרח לרנר ייסגר. מדוברות המשטרה נמסר כי היא תפוטר, תורחק משירות המדינה ל-5 שנים ותשלם קנס של 20 אלף שקלים.

לפני כשנה נפתחה נגד אחת היועצות הקרובות של ראש הממשלה חקירה בלהב 443. ביוני 2016 הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את לרנר. החשדות שעמדו נגדה אז היו בחשד לניגוד עניינים, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. בהודעת המשטרה נמסר כי גובשה תשתית ראייתית להעמדתה לדין בחשד לפעילות בניגוד עניינים והעברת מידע למקורב לה, בעניין גורמים עמם ניהל קשרי עסקים.

היום כאמור, הודיעה הפרקליטות כי הטיפול בלרנר יהיה משמעתי ולא פלילי.

פרח לרנר מסרה: ״אני מודה לבורא עולם, מברכת על ההחלטה לסגור את התיק ושמחה לשים היום את הכל מאחוריי. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון, התמיכה והזכות הגדולה שנפלה בחלקי לשרת לצידו למעלה משש וחצי שנים ולסייע בידיו בניהול המדינה ובהובלת תהליכים משמעותיים וחשובים למען אזרחי ישראל. לקחתי אחריות על טעויות שנעשו על ידי בתום לב ומתוך חוסר תשומת לב, שנבעה בין היתר מהעבודה האינטנסיבית סביב השעון בלשכת ראש הממשלה. אני פונה היום לדרך חדשה ומאתגרת במגזר הפרטי ואין לי ספק שאמשיך לתרום בדרכי למדינת ישראל בעתיד״.

לרנר (39) נולדה באשדוד, למשפחת אלימלך, משפחה מוכרת בקרב המגזר הציוני דתי באשדוד. למדה באולפנה בעיר ובמקביל הדריכה בבני עקיבא, ועשתה את שירות הלאומי שלה כמדריכת טיולים בהתנחלות שבי שומרון.

היא החלה את דרכה הציבורית כעוזרת לזבולון אורלב ב-2001 כשכיהן כשר, ולאחר מכן שימשה כיועצת של השר דאז אבי דיכטר. מאז 2009 עובדת לרנר עם נתניהו ונחשבת לאשת הביצוע שלו במערכת הפוליטית. הייתה מעורבת במשא ומתן הקואליציוני ובתהליך חלוקת התפקידים לבכירי הליכוד, ונחשבת כאחת הבכירות ביותר בסביבתו של נתניהו.

היא נחשבת כדמות היודעת להניע פוליטיקאים לפעולה, ועל כן שרדה את הטלטלות בלשכת ראש הממשלה בשנים האחרונות. היא נחשבת כאחת הנשים החזקות בממשלה ובכנסת, ופועלת כבר שנים מאחורי הקלעים.

בעלה, אבי לרנר, בעלי חברת היח"צ והייעוץ התקשורתי לרנרקום, הוא איש יחסי ציבור ויועץ אסטרטגי מוכר בציונות הדתית. בין הלקוחות של חברת הייעוץ שלו נמנים, עתון ישראל היום ומקור ראשון, ועיריית ירושלים. בבחירות האחרונות שימש לרנר כאחראי יחסי הציבור של ראש הממשלה נתניהו במגזר הדתי לאומי.