המשטרה: תשתית ראייתית נגד ראש הסגל לשעבר בלשכת רה"מ

עבר להחלטת הפרקליטות: משטרת ישראל הודיעה כי סיימה את החקירה בעניינו ארי הרו. מהחקירה גובשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והלבנת הון

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/17 18:15 כז בשבט התשעז

המשטרה: תשתית ראייתית נגד ראש הסגל לשעבר בלשכת רה"מ
Miriam Alster/FLASH90, צילום: Miriam Alster/FLASH90

משטרת ישראל הודיעה היום כי סיימה את החקירה של ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ארי הרו ומצאי החקירה והתשתית הראייתית הועברו לפרקליטות לקבלת החלטה האם להגיש כתב אישום.

ראשיתה של החקירה שהחלה כסמויה במחצית שנת 2015, ועברה בסופה של 2015 לשלב הגלוי, בחוו״ד של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לה קדמה פניה של מחלקת ייעוץ וחקיקה ליועמ״ש לממשלה ובהמשך לפרקליט המדינה.

יחידה ארצית של משטרת ישראל סיימה חקירה וגיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון על ידי ארי הרו, בעת ששימש כראש הסגל בלשכת רה״מ, ועבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון על ידי עורך דין הראל ארנון שעסק בענייניו של הרו באותה עת.

במסגרת הסדר ניגוד עניינים עליו חתם הרו לקראת כניסתו לתפקיד ראש סגל לשכת רה״מ, התחייב הרו למכור חברה שהיתה בבעלותו ולא לעסוק בעניינים הנוגעים לה. ממצאי החקירה מצביעים על כך שמכירת החברה היתה למראית עין בלבד באמצעות מצג שווא, בעוד שבפועל המשיך להחזיק בה, להינות מרווחיה ולקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.

במסגרת החקירה נחקרו באזהרה ארי הרו ועורך הדין הראל ארנון שטיפל בעסקת המכירה לכאורה , כמו כן נחקרו עשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים וכן נתפסו רכוש וחשבוניות בשווי מיליוני שקלים לצורך בקשות חילוט בהמשך.

עם סיום החקירה, כאמור, מעבירה משטרת ישראל למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן