תמיכה לח"כ סמוטריץ' מהרב טל: "אשריך בצלאל"

אחרי מספר ימים בהם קיבל ח"כ סמוטריץ' ביקורת ל הצעתו להשהות את גיוס בני הישיבות במחזור אחד, הוא זוכה גם לחיזוק מהרב שמואל טל: "המחשבה שאנחנו יכולים לנצח "באהבה" ללא הצבת גבולות ברורים ובלתי-עבירים, היא טעות מרה"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 27/03/17 18:26 כט באדר התשעז

תמיכה לח"כ סמוטריץ' מהרב טל: "אשריך בצלאל"
עומר כהן, צילום: עומר כהן

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' חטף בימים האחרונים הרבה ביקורת מאז פורסם מאמרו הקורא להשהות את גיוס בני הישיבות במחזור אחד כדי להבהיר לצבא את המחירים שהוא ישלם על פקודת השירות המשותף והמגמה הליבראלית שהוא מקדם.

אחרי שפרסמנו אמש ב'כיפה' את דבריו של הרב טאו שהביע ביקורת על דבריו מקבל ח"כ סמוטריץ' תמיכה מהרב שמואל טל, ראש ישיבת 'תורת החיים' ביד בנימין.

"ברצוני להביע את הערכתי והתפעלותי מעמידתך האיתנה נוכח המשברים הפוקדים את עם ישראל ואת צה"ל בימים אלו". כותב הרב טל ומתייחס ישירות לסוגיה של דרך ההתמודדות עם התנהלות הצבא: "ברור לכל בר דעת שפקודת השירות המשותף לא נועדה אלא לנצל את צה"ל להחדרת ערכים המנוגדים לתורתנו הקדושה לתוככי הציבור, על חשבון מטרותיו האמיתיות של צה"ל".

"המחשבה שאנחנו יכולים לנצח "באהבה" במאבקים מסוג זה", כותב הרב טל "ללא הצבת גבולות ברורים ובלתי-עבירים, היא טעות מרה שמביאה לכך שלמרות השותפות המשמעותית כל כך בצה"ל, עדיין ניתן לרמוס אותנו כל פעם מחדש. החל משימוש בצה"ל להחרבת יישובים פורחים בניגוד לכל היגיון אנושי, וכלה בכפייה על חיילים להשתתף במציאות של פריצות גמורה".

הרב טל מוסיף ומנתח את הסיבה שלדבריו לא מתחשבים ומכבדים את אמונות הציבור הדתי: "בדרך כלל עליהום ציבורי נעשה על גבה של חולשה, של חוסר בהירות. הנוער שלנו מבולבל, הוא כל כך מאמין בצבא, כל כך משוכנע שהדרישה לפטר את הרב לווינשטין שליט"א מתפקידו היא תקרית חריגה, עד שקשה לו להעלות על הדעת אפשרות של דחיית מחזורי גיוס. לצערנו, הנוער שלנו נמצא "בכיס" של מקבלי ההחלטות בצה"ל, ומקבל יחס בהתאם".

"אשריך בצלאל", מסיים הרב וכותב: "שגם כאיש ציבור הנך מקיים "לא תגורו מפני איש" ואומר את האמת בפומבי. יהי רצון שתזכה להמשיך ולקדש שם שמים בעשייתך הציבורית".