המחבל מת"א קיבל אישור כניסה מארגון שמאל: "לא לקחנו בחשבון"

האישור כניסה לישראל היה במטרה לעשות שלום. בפועל, הוא נוצל כדי לדקור ארבעה אנשים. חבר הארגון שפעל למיזם המשותף ולאישורי הכניסה: "לא עלה לדקה בראש שמישהו יצטרף לסיור שלנו ויבצע פיגוע"

חדשות כיפה 24/04/17 18:26 כח בניסן התשעז

המחבל מת"א קיבל אישור כניסה מארגון שמאל: "לא לקחנו בחשבון"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

מחקירת פיגוע הדקירה אתמול בתל אביב עולה כי על פי החשד המחבל הפלסטיני שפצע ארבעה עוברי אורח קל, הגיע לעיר במסגרת סיור משותף ליהודים ופלסטינים. חבר בהנהלת ארגון NTP שארגן את הסיור אמר בגל"צ: "לא לקחנו את זה בחשבון, עצרנו את הכל אז אנחנו עומדים להוראות המשטרה. בעתיד באמת אנחנו ניכנס שוב ואנחנו נבדוק את האופציות, אם אנחנו נמשיך במה שאנחנו עושים או לא נמשיך במה שאנחנו עושים".

על פי המרואיין, החבר בהנהלת הארגון ובחר משום מה להישאר בעילום שם, הארגון עובד ישירות מול הרש"פ וגורמים ממשלתיים בישראל על מנת לתאם את כניסת הפלסטינים לתוך שטח ישראל במטרה לקדם  מפגשים של ישראלים עם פלסטינים במקומות שונים בארץ: "אנחנו עובדים ישירות מול מנהל הרשות הפלסטינית, עם גורמים ממשלתיים המאשרים כניסה לאדם מסוים. בדיקה נוספת שמתבצעת בבוקר בכניסה לישראל, ניירת, נבדק פיזית עם החפצים שלו. בתור ארגון לא עלה לדקה בראש שמישהו יצטרף לסיור שלנו ויבצע פיגוע".

נזכיר, כי אתמול (א) בשעות אחר הצהריים דקר ערבי פלסטיני כבן 18 עוברי אורח ברחוב הירקון סמוך לכיכר אתרים בתל אביב ופצע ארבעה מהם באורח קל. בתחילה הרקע לאירוע לא היה ברור, אבל במשטרה קבעו מאוחר יותר כי מדובר בפיגוע. החשוד הועבר לחקירת השב"כ.