השראה: 14 הרצאות טד שחייבים לראות

למה אנחנו דוחים דברים? האם בתי ספר הורגים יצירתיות? וגם איך צריך לקשור נעליים? אספנו לכם את מיטב סרטוני ההשראה של TED. אל תפספסו

חדשות כיפה אור פלדהיים 21/08/16 19:48 יז באב התשעו

השראה: 14 הרצאות טד שחייבים לראות

למי שכבר מכיר את אתר ההרצאות של טד - באנו רק כדי להכווין אותך אל הרצאות טובות ומעניינות שאולי עוד לא הספקת לצפות בהן. למי שעוד לא מכיר את טד - נשמח להמליץ לך להכיר אותו. באתר יש אלפי הרצאות במגוון תחומים נרחב מאוד (מאוד פירושו מאוד. החל ממנהיגות, חינוך, פוליטיקה, כלכלה, עיצוב, צדק, פילוסופיה, פסיכולוגיה, מוסיקה, אינטרנט, טכנולוגיה וכלה בקשירת שרוכים, שטיפת ידיים, ניגוב ידיים, משחה שהיא תחליף למקלחת, בעלי חיים על כל סוגיהם, סיפורו של גוליית מראיית מבט מחקרית, שיר אהבה למספרים הראשוניים ועוד ועוד).

ההרצאות מותאמות (יחסית) לדורנו, דור בעיות הקשב והריכוז, בכך שהן קצרות. אורכן נע מדקה או שתיים לעשרים ומשהו דקות ובמקרים חריגים מאוד הוא עובר את השלושים דקות.

לטד מגיעים ממיטב המרצים הקיימים בעולם. כמובן, זה אומר שרוב השיחות שם הן באנגלית - אבל גם לדוברי עברית (או כמעט כל שפה אחרת) יש כתוביות - כך שאין צורך לדעת שפות זרות בשביל להבין את ההרצאות. אם אתם מורים לכיתות גבוהות, עובדים עם נוער או אם אתם רוצים קצת להרחיב את אופק המחשבה שלכם אנחנו ממליצים בחום טד - TED. (כמובן, אפשר לסייר באתר שלהם ולמצוא הרצאות שיעניינו אתכם, אבל לנוחיותכם - הבאנו פה כמה הרצאות מומלצות שכדאי לכולם לשמוע)

טים אורבן - אל תוך מוחו של הדחיין (14 דקות)

דחיין מדופלם מספר ומסביר בהומור ובחן על הנזקים הקטנים של הדחיינות על הנזקים הגדולים של הדחיינות וגם נותן כלי קטן-גדול להתמודדות עם הדחיינות. לגשת לצפייה ללא דיחוי.

שון אקור - סוד השמחה לעבודה טובה יותר (12 דקות)

בעידן שבו יש טיפולים לכל בעיה, כדורים שמתאימים לכל בן-אדם, כיתות שמתאימות לכל אחד ובגדול יש לכל אחד את המסלול הקובע אם הוא יצא מאושר או לא - שון אקור מסביר בהומור רב מה באמת יגרום לאושר ונותן 5 עצות מעשיות ופשוטות - איך להיות מאושרים.

רק לידע כללי - העצות עצמן נמצאות בדקה האחרונה של השיחה - כדאי לחזור ולצפות בדקה זו יותר מפעם אחת.

דרו דאדלי - רגעי מנהיגות של סוכריות על מקל (6 דקות)

בעולם שלנו הפכנו את המושג מנהיגות למשהו מאוד גדול שאולי יום יבוא ונזכה להיות מנהיגים. דרו דאדלי מגדיר מחדש בצורה עמוקה ומעניינת את המושג מנהיגות ומסביר למה לכולנו יש רגעים של מנהיגות.

סיימון סינק - הדרך בה מנהיגים דגולים מעוררים השראה (18 דקות)

בהרצאה זו סיימון סינק עומד על הסיבה הגורמת לאנשים להנהיג ולשנות. הוא מסביר למה מה שבאמת משנה אינו הכסף או אינטליגנציה או תנאי השוק הם הגורם אלא הגורם האמיתי הוא....

בראיין סטיבנסון - צריכים לדבר על אי-צדק (23 דקות)

על צדק, על משפט, על עוני, על אפליה, על גזר דין כלא ועל גזר דין מוות. כדאי מאוד לשמוע - מעורר מחשבה (ובמקרה ומובא לפני נוער - גם לדיון)

(אם אתה רכז נוער שרוצה לדון עם החבר'ה על היחס לרוצחים או גנבים, אם אתה ר"מ שרוצה לגוון את השיעור של "ברור לו מיתה יפה" או מצוות לא תלין - זה עשוי להיות כלי נפלא)

טרי מור - איך לקשור נעליים (3 דקות)

כוחם הגדול של הפרטים הקטנים - עצה קטנה על איך לקשור את הנעליים בצורה יעילה יותר

ג'ו סמית - ניגוב ידיים (4 דקות)

ניגוב ידיים בצורה יעילה וחסכנית בנייר - כי אכפת לנו מכדור הארץ שלנו.

ריטה פרסון - כל ילד צריך מבוגר (8 דקות)

מורה שחייה בתוך ההוראה כבר 40 שנה, גם אמה וגם אביה היו מורים, גם אחד הסבים, ואין לה שום דבר אחר בחיים שלא קשור להוראה - תספר לנו מה באמת חשוב כשאתה מורה.

רפאלו דה-אנדריאה - מכונות אקרובטיות (16 דקות)

טיפ טיפה על טכנולוגיה שמנסה לייצור מכונות אקרובטיות ומה זה בכלל להיות מכונה אקרובטית. וכמובן, לראות את המכונות האקרובטיות בפעולה.

ג'ניפר קאהן - עריכות גנטיות יכולות כיום לשנות מינים של בעלי חיים לנצח (12 דקות)

על עריכה גנטית, מה אפשר לעשות כיום ואילו כלים צריך בשביל זה (נהרוס קצת את ההפתעה - אפשר לעשות המון ולא צריך להיות פרופסור מדופלם עם מעבדה משוכללת) מה הן הרווחים האפשריים ומה הם ההפסדים האפשריים.

מארק באזוס - סיפורו של "כבאי" (4 דקות)

מתנדב שעוזר לצוות כיבוי מספר "סיפור גבורה" שקרה לו ונותן לנו שיעור קטן על כוחם הגדול של הפרטים הקטנים.

שיין קויקזן - על בריונות ויופי (12 דקות)

שיין מספר בשירה (שירה במובן של שיר, לא של מנגינה) נוגעת ללב על הילדים שמקבלים בוז וזלזול מחבריהם לכיתה. על איך זה לחיות באיזון בין כאב לאומנות.

קן רובינסון - האם בתי ספר הורגים יצירתיות (20 דקות)

קן רובינסון מסביר (בהומור בריטי) על החסרונות שיש כיום בדרך בה בתי הספר עובדים ומלמדים ומציע איך דברים צריכים להראות.

טוני רובינס - למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים (22 דקות)

טוני שבדרך כלל מעביר סדנאות באורך של שבוע או יותר מנסה ב-20 דקות (ובהרבה כריזמה ואנרגיה) לדחוס כמה שיותר עצות לכך שהחיים שלנו יהיו כמה שיותר מלאים וטובים.

מכירים עוד סרטונים מעניינים? ספרו לנו בתגובות