שבוע היין: יקב תניא

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף יקב תניא 25/09/16 16:48 כב באלול התשעו

שבוע היין: יקב תניא

יקב תניא הינו יקב בוטיק משפחתי מראשוני יקבי הבוטיק בארץ. היקב והכרמים שוכנים בארץ בנימין מצפון ירושלים בגובה כ 850 מטר מעל פני הים. בסביבות היקב נמצאו גתות עתיקות חצובות בסלע שגילם כשלושת אלפים שנה. עדות מרשימה לתעשיית יין בתקופות קדומות באזור ההר המרכזי.

הענבים הגדלים בכרמי היקב מגיעים מהבשלה אופטימלית בארגזים קטנים, קרירים מצינת הלילה ומטופלים באופן ידני בשיטה המסורתית. עם הגעתם ליקב נכנסים הענבים לקרשר, והתירוש מושרה על קליפותיו למספר ימים עד התסיסה האלכוהולית שתמשך בין 16-30 ימים. לאחר התסיסה מובא התירוש ליישון בחביות עץ אלון צרפתי לתקופה של 12-46 חודשים. לאחר הבקבוק היין ממשיך להתיישן עוד מספר חודשים במרתפי היקב. היקב שהחל את דרכו עם 800 בקבוקים בשנת 2002 כיקב משפחתי וחלוקה לחברים, מציין בשנת 2016 גידול מרשים של כ 30,000 בקבוקים בשנה.

היין של מאיר אריאל

פאב הכלבא שבוע, ליל חורף שנות התשעים בירושלים. קול סדוק שר לשבעה אנשים מילים בלתי אפשריות, טרמינל לומינלט, צלילים אחרים. שנים אחרי יקב קטן בהר גשום וקר, אף אחד לא לימד אותי לעשות יין. רק שמתי בחבית ענבים , גשם , מילים ורוח. חבר ישן מול אח בוער פשטות מורכבת, יין שמתנפץ באלף גוון. לחייך מאיר!

סדרת יינות זו הינה פרי אהבה עמוקה למאיר וליצירתו. למאיר התוודעתי בסוף שנות השבעים עם חג מועד ונופל שלו ובשנות השמונים, וגלוי עיניים. בתחילת שנות ה 2000 התחלתי להכין יין לחברים שהפך עם הזמן ליקב בוטיק. בשנת 2009, פגשתי את שחר אריאל, הבן של. התרגשתי לפגוש את האיש שהיה אחד האנשים היותר קרובים לאבא מאיר. הפכנו לחברים ואז, אחרי זמן מה הוא הציע "מחווה לאבא", תכין יין לאבא שלי. הנה הוא לפניכם.

סדרה זו מצטיינת בחיבורים כמעט בלתי אפשריים של זנים וטעמים, כמעט כמו המילים והמנגינות של מאיר. התוויות הינן איורים של מאיר אריאל לאורך השנים. סדרת יינות זו מצומצמת וממוספרת.

זמן פתיחת הבקבוק הינו רגע מכריע. ליין כמו כל ייצור חי יש התחלה, אמצע וסוף. הוא נולד בכרם ממשיך ומתפתח ביקב, מתבגר לו להנאתו בבקבוק. ולאחר זמן (לכל יין ואורח חייו), היין מגיע לשיאו, כמו האדם. יש יינות שתוחלת חייהם הינה עד שנתיים, יש יינות עד עשר שנים ויש יינות שתוחלת חייהם מגיע גם עד 50 שנה. הכל תלוי בטיב הענבים ובשימור של היין. אצלנו בכרמי יקב תניא אנו מקפידים על יבולים נמוכים, השקיה מצומצמת מאוד (על מנת לאפשר לשורשי הגפן לחפש מים בעומק אדמת הגיר). הענבים מגיעים ליקב קרירים מצינת הלילה וכאן הופכים אותם ליין.

נשמח לראותכם מבקרים ביקב ומשתתפים בערבים המיוחדים שלנו!

אתר יקב תניא

ובפייסבוק יקב תניא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן