"גן השלוש": כך מנציחה מועצה אזורית נחל שורק את ניצולי השואה שלה

המועצה האזורית נחל שורק הנציחה שלוש נשים ששרדו את השואה, אך נקלעו למוות אכזרי מספר שנים לאחר עליתן לארץ. ראש המועצה, אלי אסקוזידו: "עוד דרך להכניס את זיכון השואה לתודעה של כולנו"

חדשות כיפה 23/04/17 08:59 כז בניסן התשעז

"גן השלוש": כך מנציחה מועצה אזורית נחל שורק את ניצולי השואה שלה
מ.א. נחל שורק, צילום: מ.א. נחל שורק

חייהן של שלוש הנשים ששרדו את זוועות השואה, הסתיים בטרגדיה קשה בהן נספו בשנת 1954 במהלך שריפה שפרצה בסמוך למקום מגוריהן במושב "יסודות" שבמועצה האזורית נחל שורק.

 השלוש: ציפורה רנרט ז"ל, רבקה טנצר ז"ל ושרה יוסקוביץ ז"ל, שהו יחד בצריף המטבח של המושב כשהן היו עסוקות במלאכת הכנת אוכל ליתר חברי המושב.

 בזמן שעמלו במטבח, ככל הנראה אש הוצתה באחת משמלות הנשים וגרמה להתפשטות השריפה. השנים זעקו לעזרה וכששמע חבר המושב את זעקתן שפך בבהילות דלי מלא נוזלים במטרה לכבות את האש. דלי הנוזלים התברר לאחר מכן כנפט, מה שהפך את האש המקומית למלכודת מוות.

 כחלק מפרויקט הנצחה לניצולי שואה, החליטה המועצה האזורית נחל שורק והעומד בראשה, אלי אסקוזידו על הקמת פינת חמד לזכרן במושב "יסודות", שתשמש את חברי המושב והמטיילים באזור.

 

(צילום: דוברות מ.א. נחל שורק)

(צילום: דוברות מ.א. נחל שורק)

חניכת פינת החמד התקיימה לפני כחודש בנוכחות ראש המועצה אלי אסקוזידו, עובדי המועצה, חברי המושב ומנהל שפ"ע שהיה אחראי על הקמתו.

ראש המועצה, אלי אסקוזידו: "כל אחת מהן ושלושתן יחד מסמלות בעיני את חשיבות פרויקט ההנצחה של ניצולי השואה – פרויקט מרגש ועוצמתי ובזכות התודעה על הנשים הן לא תישכחנה מלב".

שריתה מנדל, שקרויה על שמה של שרה יוסקוביץ' ז"ל: "אני נושאת אותה באופן מתמיד ולעיתים חושבת בצער על השבט הגדול שיכול היה להיבנות ממנה – כמו לחברותיה בנות גילה ביסודות – ילדים, נכדים ונינים".

המועצה האזורית נחל שורק מקדמת מזה שנים את פרויקט הנצחת ניצולי השואה וקדמו לה יוזמות רבות, בניהן כתיבת 19 ספרים המספרים את סיפורם של ניצולי השואה המתגוררים במועצה. 

(צילום: דוברות מ.א. נחל שורק)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן