במקום אמהות חד הורית: הקפאת ביציות ושדכנית אישית

במכון פועה מתכוונים להשיק בתקופה הקרובה פיילוט שמטרתו למנוע מרווקות להיכנס להריון באמצעות תרומת זרע ולהפוך לחד הוריות: במכון יציעו לרווקות להקפיא את הביציות ושירות שדכנות אישית

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/17 10:44 כה בשבט התשעז

במקום אמהות חד הורית: הקפאת ביציות ושדכנית אישית
shutterstock, צילום: shutterstock

במכון פוע"ה ערים לרצון של רווקות בגיל מאוחר שחוששות שלא יוכלו להרות בשל גילן והן מחליטות להרות באמצעות תרומת זרע ולהפוך לאמהות חד הוריות. המכון ישיק בכנס שייערך בקרוב בבנייני האומה בירושלים תוכנית חדשה שתלווה נשים שלא התחתנו, ובמסגרתו תוצמד לאישה שדכנית אישית שתלווה אותה לחיפוש בן זוג. על פי התוכנית, השדכנית תהיה מחויבת לכמה הצעות מדי שבוע. "אנחנו מנסים לסייע לזוגות בענייני פוריות והלכה בכל דרך וגם לנשים בפרט. תוכנית ‘השדכנות האישית’ היא דרך אחת מהם", אמר לידיעות אחרונות הרב מנחם בורשטיין, ראש המכון.

הפרויקט הוא חלק מתוכנית נרחבת יותר שמפעיל המכון למתן מענה לנשים שהגיעו לגילי ה־30, לא התחתנו ומעוניינות להקפיא ביציות כדי לשמור על איכותן. המכון קיבל את אישור הרבנים והפוסקים לעשות שימוש בשיטת “זיגוג” - שיטת הקפאה מהירה השומרת על איכות מקסימלית - במטרה לסייע לנשים דתיות שחוששות כי חתן פוטנציאלי יירתע משידוך בגלל חשש לבעיות פוריות בשל גילן. התהליך מתבצע גם תחת פיקוח רפואי וגם תחת פיקוח הלכתי.

לדברי הרב בורשטיין, במיזם ראשוני שנערך במכון שבמסגרתו נשים רווקות מבצעות הקפאת ביציות, 60 אחוז מהנשים התחתנו או התארסו לאחר מכן. במכון מקווים כי השדכנית האישית תעלה את שיעורי הנישואים בעוד עשרות אחוזים.