שאל את הרב

איך אפשר להתקדם באמונה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/08/17 19:44 כח באב התשעז

שאלה

שלום וברכה! אני רוצה להתקדם באמונה, להבין יותר ולא יודעת איך לעשות את זה. אני מרגישה שהאמונה שלי מצומצמת ושאני לא מאמינה בלב שלם. קשה לי להבין שבאמת יש מישהו שם למעלה שמכוון הכל, ועוד לטובה..

תודה רבה! אתם מדהימים.

תשובה

שלום לך יקרה,

מרגש לקרוא את השאלה שלך, לראות את הרצון הגדול להרחיב את האמונה שלך ולעבוד עליה.

חשוב לי להגיד לך שכבר עצם הרצון שלך הוא צעד משמעותי מאוד. את לא עומדת בצד ומחכה, אלא מבקשת באמת להבין ומתעקשת גם לברר ולשאול איך.

קודם כל, סבלנות...

כדי לבנות אמונה צריך סבלנות. זו עבודה תמידית שמתחדשת בכל פעם מחדש, כל פעם בונים עוד קומה ועוד קומה. זה לא משהו שמגיעים לנקודה ואומרים- וואו סיימתי! כל הזמן מבררים שוב ושוב ובונים משהו גדול יותר וחזק יותר. אני לא אומרת את זה כדי לייאש אותך, אלא להפך. שתביני שעצם השאלות שלך עכשיו מראות על רצון לבירור ולהגדיל את האמונה שסיפקה אותך עד עכשיו. אם עד עכשיו קיבלת את זה שיש מישהו למעלה שמכוון הכול לטובה, עכשיו את רוצה לברר את זה לעומק. להבין את המשמעות של הדבר הזה ולא לקבל את זה כמובן מאליו.

וזו עבודה באמת נפלאה! כל פעם מרחיבים את האמונה עוד ועוד ומרגישים סיפוק גדול ומשמעותי, מרגישים שגדלנו באמת.

אז איך ממשיכים מכאן?

כתבת שאת מרגישה שהאמונה שלך מצומצמת. וכבר אמרתי, הרצון שלך להרחיב אותה הוא צעד מאוד משמעותי. כבר בזה את מתחילה את הדרך שלך ואת כמה צעדים קדימה. אז עכשיו אפשר לשאול איך ממשיכים מכאן?

אנסה להציע לך כמה הצעות –

א. לימוד- לקבוע לך לימוד עם חברה/ מורה/ מדריכה/ הורים, ואם יותר נוח לך אז אפשר גם לבד. לבחור ספר על אמונה שאת מרגישה שיכול לעניין אותך וללמוד אותו. אני יכולה להציע לך כמה ספרים אבל חשוב שתמצאי משהו שאת מתחברת אליו ומושך אותך ללמוד אותו: דע מה שתשיב לעצמך-הרב זאב קרוב, שאל נא- הרב אבינר, אמונות- הרב ישראל הס, יש לך כנפי רוח- הרב קוק.

ב. תפילה מהסידור- התפילה היא זמן מאוד משמעותי לחיבור עם הקב"ה ואמונה בו ובטוב שהוא מעניק לנו. להתפלל ולא להיבהל גם אם לא התרכזת בכל התפילה, לאט לאט. הרב אבינר תמיד אומר לבחור קטע אחד בתפילה שמתרכזים בו יותר מבכל התפילה וככה כמה זמן ואז להמשיך לעוד קטע. שוב, כמובן שיש כאן גם עבודה, זה לא קסם שקורה ברגע אחד.

ג. תפילה מהלב- מעבר לתפילות, את יכולה גם ממש להתפלל מתוך ליבך. לדבר עם הקב"ה, לשתף אותו במה שאת מרגישה.. זה יכול להיות בזמן תפילה(תפילת שמונה עשרה לדוג') וזה גם יכול להיות בלי קשר לתפילה. לבקש מהקב"ה שיעזור לך להרחיב את האמונה שלך, שאת רוצה מאוד להאמין בו ובטוב שלו. זה בסדר גם להגיד שקשה לך מאוד, שאת לא יודעת אם באמת הוא מכוון את הכול לטובה. הקב"ה אוהב אותנו במקום שבו אנחנו נמצאים, הוא רוצה את הכנות שלנו.

חשוב להבין- שאת מבקשת ומתפללת, אבל את לא יכולה לצפות שבדיוק מה שביקשת כך תקבלי. הקב"ה יודע טוב יותר מכל אחד מה אתנו מה טוב לנו ויותר מכך, הוא יודע בדיוק מה הדרך שתהיה טובה לנו לקבל את זה. גם אם אנחנו חושבים בדיוק הפוך.

ד. עין טובה- כתבת בשאלה שלך שקשה לך להרגיש שהקב"ה מנהל הכול ועוד לטובה. לפעמים דווקא המאמץ להתעסק בכל מה שטוב, נותן לנו אפשרות להרגיש ולראות עד כמה הקב"ה מנהל את הכול. ככל שמרגילים את עצמנו לראות טוב במציאות מבינים כמה יש כאן מישהו שמנהל את הכול ומדייק לגמרי. צריך להתרגל לשנות את המחשבה ולראות את הטוב. הקב"ה משפיע עלינו כל כך הרבה טוב אנחנו רק צריכים לפתוח את העיניים. להרגיל את עצמנו לומר תודה על כל דבר קטן. יש לנו בית, משפחה, בריאות, חברים.. כמה טוב! ואפילו הרבה יותר פשוט- קמנו בבוקר, כמה טוב! העין הטובה על המציאות יכולה לקרב אותנו אל האמונה, ולא רק לחכות שתהיה לנו אמונה חזקה ואז נתחיל לראות את הטוב.

לסיכום..

יכול להיות שזה נשמע לך קצת קשה ויש כל כך הרבה דברים לעשות עכשיו, אבל תזכרי את הרצון שיש בך. הוא המנוע שלך עכשיו להתחיל עכשיו לעבוד. וברגע שתתחילי לעבוד תרגישי שאת מקבלת המון כוח מעצם הדרך. ולאט לאט תרגישי את האמונה שלך גדלה בע"ה!

ניסיתי לתת לך כמה כלים כדי להתחיל את העבודה שלך- ללמוד, להתפלל ולהיות בעין טובה. חשוב לא להיבהל, להבין שזה בסדר גמור שיש לך שאלות, הן אלו שעוזרות לך לגדול. את בונה את האמונה שלך ומתקדמת בסבלנות ואת בדרך הנכונה בע"ה..

שיהיה המון בהצלחה! אם משהו לא לגמרי מובן את מוזמנת לפנות אלי בשמחה!

מעין

Maayand054@gmail.com

כתבות נוספות